zaterdag 4 november 2017

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Wat gaan de dagen toch snel he. Het is inmiddels alweer november en de kerst begint dus al weer in het zicht te komen.
Dat betekent ook dat het weer tijd is om kerstkaarten te maken. Vandaag laat ik jullie een kaart zien die eigenlijk door het gebruik van de stansen makkelijk te maken is en waar ook geen designpapier aan te pas komt.

Van het merk Papicolor is een brede lijn aan kleuren te koop en ik heb deze keer voor de volgende 4 kleuren gekozen:
Anjerwit (298903), Legergroen(301954), mosgroen (301951) en  rood (301918).

Je ziet dat er van 1 kleur dus meerdere tinten zijn, die voor een kaart als deze mooi met elkaar combineren.

De stansen zijn van Spellbinders (Isaella Frame) en By Lene (Poinsetta)

Hoe heb ik deze kaart gemaakt:
* Ik ben begonnen met een basis te snijden van anjerwit van 14 x 28 cm.
* Vervolgens van het mosgroene cardsstock een vierkant van 13,5 x 13,5 cm.
* Uit het legergroene cardstock stanste ik met Spelbinders stans de volgende laag.
* Uit het rode cardstock stanste ik de poinsetta. De bladeren uit mosgroen en het hartje van de bloem weer uit anjerwit. Op deze manier past het goed bij elkaar qua kleuren.
* Het binnenste gedeelte stanste ik eveneens uit anjer wit.
* Toen moest er nog een tekst op de kaart komen. Mijn DT collega Lydia bracht uitkomst en maakte voor mij de tekst met de Cricutmaker.
* Deze uitgesneden tekst is daarna voorzien van een hotfoil laag met de Go Press.
* Als laatste plakte ik nog wat plakparels op.

Ik zal de gebruikte materialen nog even op een rijtje zetten:



* Papicolor A4 legergroen 301954
* Papicolor A4 mosgroen 301951
* Papicolor A4 rood 301918
* Papicolor 30X30cm anjerwit 298903
* Spellbinders Isabella Frame stans S5-310
By Lene Poinsetta stans BLD1010
Cricutmaker 2003925
Couture Creations GoPress and foil CO725032EU
TODO Pack of 4 Gloss Bright Foils 20997

Ik hoop dat ik vandaag weer voor wat inspiratie heb kunnen zorgen.


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Mariken zei

Prachtig kaartje, met al die mooie passende kleuren bij elkaar! Fijn weekend verder!

Ellen zei

Mooie kerstkaart in prachtige tinten.

Angela zei

Schitterende kerstkaart Aartje. Vind de tekst er uitstekend in passen :)